سه‌شنبه 17 مهر 1403
خانه / سئو / ایجاد کمپین و نحوه ی استفاده از UTM در گوگل آنالیتیکس Google Analytics

ایجاد کمپین و نحوه ی استفاده از UTM در گوگل آنالیتیکس Google Analytics

در بخش Campaign از Acquisition می توانید لیستی از کمپین های ایجاد شده ی خود را مشاهده کنید، در این قسمت مبحثی با عنوان UTM ها داریم که در Track یا ردیابی کمپین ها در گوگل آنالیتیک به ما بسیار کمک می کنند. بدین منظور وقتی می خواهیم یک کمپین ایجاد کنیم لازم است لینک کمپین ما UTM دار باشد تا بتوان آن را در گوگل آنالیتیک Track کرد و نرخ تبدیل بیشتری نیز کسب کنیم. ما در این آموزش برای ساخت کمپین و یک مثال برای درک  بهتر این موضوع از سایت تبلیغات کلیکی Anetwork استفاده می کنیم.

نحوه استفاده از UTM در گوگل آنالیتیکس

وارد سایت شده و پس از ورود مراحل ساخت یک کمپین جدید را دنبال می کنیم تا زمانیکه از ما لینک کمپین پرسیده شود، برای ساخت لینک UTM دار در Google عبارت URL Builder را سرچ میکنیم. گزینه ی اول از نتایج جستجو که متعلق به خود گوگل می باشد را انتخاب می کنیم و وارد صفحه ی ساخت URL می شویم.

در این صفحه مراحل زیر را دنبال کنید:
مرحله 1: مرحله اول آدرس سایت
WebSite URL: آدرس وب سایت، برای مثال htttp://mizbanfa.net

مرحله 2: مرحله دوم مشخصات کمپین
Campaign Source: چون ما در این مثال از Anetwork استفاده می کنید نام آن را وارد می کنیم.
Campaign Medium: نوع تبلیغات را باید مشخص کنید که چون Anetwork از تبلیغات کلیکی ppc استفاده می کند ما ppc را وارد می کنیم.
Campaign Name: در این قسمت نیز یک نام برای کمپین وارد می کنیم برای مثال 30% off (دلخواه)
بر روی Submit کلیک کنید. هم اکنون لینک UTM دار شما آماده است.

این لینک از این جهت که اگر ما تبلیغات دیگری نیز در جاهای دیگری داشته باشیم و برای هر کدام UTM خاصی تعریف شده باشد می توانیم آن ها را به راحتی در Acquisition>Campaigns ردیابی کنیم.
هم اکنون لینک ساخته شده را در مراحل ساخت کمپین و در قسمت لینک وارد می کنیم و کمپین خود را راه اندازی می کنیم.

این فقط یک مثال برای آشنایی با مباحث UTM ها و نحوه ی استفاده از آن ها بود. بعد از ست شدن UTM و کلیک کاربران بر روی تبلیغات ما ، UTM ها کار خود را شروع کرده و در Acquisition>Campaigns>All Campaigns می توانید لیست کمپین های فعال خود را مشاهده کنید.

همچنین در قسمت Acquisition>All Traffics>Source/Medium می توانید بخش Anetwork ppc را داشته باشید و آمار تبلیغات مربوطه را نیز مشاهده کنید.

در این آموزش با نحوه ایجاد UTM برای کمپین های تبلیغاتی آشنا شدید، پس از انجام این کار قادر هستید کمپین های تبلیغاتی خود را توسط ابزار گوگل آنالیتیکس بررسی و تحلیل کنید و آمار ها و نتایج جالی رو از کاربرانی که از طریق این تبلیغات ها وارد وب سایت شما میشوند بدست بیارین، در صورتی که از این آموزش به خوبی استفاده کردین میتونین سایر آموزش های گوگل آنالیتیکس ما را مشاهده کنید.

منبع: میزبان فا

درباره‌ی ترمه آکادمی

همچنین ببنید

نرخ پرش یا bounce rate وب سایت چیست؟

یکی از موضوعاتی که در رتبه یک وب سایت در موتورهای جستجو نقش مستقیمی ایفا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *