جمعه 10 فروردین 1403
خانه / دامنه / ۶ نکته مهم در هنگام انتخاب دامنه

۶ نکته مهم در هنگام انتخاب دامنه

راهنمای انتخاب نام دامنه ی مناسب در 6 مرحله

برای راه اندازی یک سایت، انتخاب نام دامنه ی سایت می تواند تصمیم گیری مهمی باشد. نام دامنه ی سایت می تواند تاثیر بسزایی در کسب و کار شما و موفقیت تجارت شما داشته باشد. نام دامنه می تواند سایت شما را در موتور های جستجو محبوب تر کرده و توجه روبات ها را به سایت شما جلب نماید. همچنین کمک زیادی در برند سازی و شکل دادن به استراتژی های بازاریابی شما می تواند بکند. در این مقاله ­چند نکته ی ساده ولی کاربردی برای انتخاب بهترین نام دامنه ی سایت به شما آموزش داده خواهد شد، بعد از مطالعه این مقاله می توانید جهت ثبت دامنه وب سایتتان بزرگترین قدم ها را بردارید.

1- یک نام دامنه ی منحصر به فرد انتخاب کنید

یافتن یک نام دامنه ی منحصر به فرد از گفتن آن نیز آسان تر می باشد. ممکن است نام هایی که به آن ها فکر می کنید قبلا توسط سایر کسب و کار ها ثبت شده باشند ولی با کمی جستجو قادر خواهید بود نام دامنه های ساده و منحصر به فردی را بیابید. در زمان ثبت یک دامنه ، به این نکته توجه داشته باشید که یک نام دامنه باید به نحوی باشد که مطابق با قوانین کپی رایت و آژانس حقوق قانونی کشور شما باشد.

سعی کنید از کلماتی استفاده کنید که مرتبط با کسب و کار شما می باشد زیرا این مورد می تواند در برند سازی کمک بسزایی به شما بکند. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که می توانید از نام های غیر متبط ولی منحصر بفرد نیز استفاده کنید . برای مثال نام دامنه ی amazon یک نام خاص و غیر مرتبط با نوع فعالیت سایت می باشد. ترکیب کلمات نیز راهی برای مشخص کردن فعالیت کسب و کار شما می باشد . برای مثال carshop.com مشخص می کند این سایت مربوط به ماشین یا لوازم جانبی آن می باشد.

2- نام دامنه های ساده را انتخاب کنید

نام دامنه های ساده، راحت تر در ذهن افراد می ماند. کاربران راحت تر آن را به ذهن می سپارند و برای یافتن سایت شما از آن استفاده خواهند نمود. نام دامنه باید به نحوی باشد که نوشتن آن آسان بوده و کاربران برای تایپ آن نیازی به تلاش جهت به یاد آوردن املای صحیح آن نداشته باشند.

3- از نام دامنه های با پسوند com. استفاده کنید

اکثر مردم ، تصور می کنند دامنه های با پسوند .com دارای فرمت استانداردی بوده و در سراسر جهان نیز به صورت گسترده در حال استفاده می باشد. اگر شما از سایر پسوند هایی که محبوبیت زیادی ندارند و بعضا برای عموم کاربران شناخته شده نمی باشند ، ممکن است کاربران دنبال نام سایت شما با پسوند .com بگردند و به سایر سایت های مشابه هدایت شوند . در این صورت کاربران و فروش خود را از دست خواهید داد.

4- سازگاری نام دامنه با خدمات و فعالیت سایت

نام های گمراه کننده هیچ کمکی به برند شما نخواهند کرد و تنها منجر به ایجاد احساس فریب خوردگی و بی اعتمادی در کاربران می گردد. برای نام هایی که به صورت کامل با سرویس هایی که ارائه می دهند مرتبط نمی باشند (مانند amazon)، شما باید یک برند سازی قوی که نام سایت و خدماتتان را برای دیگران شناخته کند داشته باشید. در غیر این صورت اگر شرکت شما کوچک و با بودجه ی محدودی باشد آسیب خواهد دید.

5- تاثیر SEO بر روی نام دامنه

در سئو، اگر نام دامنه کوتاه، ساده و به یاد ماندنی باشد، بزرگترین شانس شماست! موتور های جستجو برای لیست کردن نتایج از فاکتور هایی استفاده می کنند که نام دامنه می تواند مرتبط و تاثیر گذار بر روی این فاکتور ها باشد.

6- استفاده از کلمات کلیدی

دامنه هایی که از کلمات کلیدی در نام آن ها استفاده شده است مرتبه ی بالاتری در فهرست موتور های جستجو خواهند یافت. برای مثال دامنه ی usedcarshop.com بهتر از دامنه ی carshop.com در قوانین سئو می باشد. اگر کسی عبارت used car business را جستجو نماید، موتور های جستجو با توجه به نام دامنه ی سایت شما، رتبه ی بالاتری را به سایت خواهند داد. اگرچه در سال های اخیر الگوریتم های جستجوی گوگل تغییر یافته است و نام دامنه های غنی در درجه ی اهمیت پایین تری قرار داده شده است.

منبع: میزبان فا

درباره‌ی ترمه آکادمی

همچنین ببنید

جدول زمانبندی امکان تمدید دامنه های بین المللی پس از انقضای دامنه

جدول زمانبندی امکان تمدید دامنه های بین المللی در این مقاله قصد داریم شما را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *